Afdelinger og hold info / Gymnastik / Sæsonprogram
SÆSONPROGRAM 2018-2019
 
Mandag
1-3 klasse 2018
Periode: 07-09-2017 - 25-03-2018 kl. 16-17
Aldersgruppe: 1-3 klasse
Max. deltagere: 20
Om holdet: Piger og drenge 1.-3. klasse er et hold for alle piger og drenge, der enten går i 1., 2. eller 3. klasse, og har lyst til at lave en masse springgymnastik. Vi skal både springe på måtte og i trampolin, men også øve serie. Vi ser frem til at se en masse glade gymnaster uden strømper, smykker og tyggegummi, men med godt humør og opsat hår! Holdopstart i uge 36 og kører indtil gymnastikopvisningen. Instruktør: Isabell og Johanne Hjælpeinstruktør Carl

Tirsdag
Dragerne 2018 – kommer kun op at kører hvis vi finder en forældre mere 
Periode: 03-09-2017 - 25-03-2018
Aldersgrupper: 3-4 år
Max. deltagere: 22
Vi vil stimulere og udvikle børns motorik gennem sanglege, regellege og redskabsbaner. Holdet er for både piger og drenge.
Det er uden forældre, men I må self. gerne være der til børnene er trygge.

Husk drikkedunk.


Pilates 2018
Periode: 03-09-2017 - 25-03-2018 kl. 19.15 – 20.30
Max. deltagere: 20
Træning af kroppens små muskler, der stabiliserer og holder legemet i balance.
Øvelserne omfatter vejrtrækningskontrol, stabilisering af rygraden, styrke af ryg- og brystmuskler o. a., hvilket blandt andet er effektivt over for rygsmerter og udvikler den fysiske formåen.

Alle deltagere skal have betalt kontigent. Der er to prøvegange. Max. antal deltagere: 20

Instruktør: Rikke - tlf. 41341781

Onsdag
Blesvinger 2018
Periode: 03-09-2017 - 25-03-2018 kl. 16 – 16.45
Aldersgruppe: 0-3 år
Max. deltagere: 20

Om holdet: Blesvingerne er vores voksen/barn hold. Det er for de 0-3 årige unger, der kan lokke en voksen med. Om det lige er mor, far, bedste eller moster er op til jer, alle er velkomne - også på skift eller sammen. Der vil blive taget udgangspunkt i en redskabsbane, så det er en klar fordel at barnet kan kravle og/eller gå. Der vil også blive leget sanglege og øvet motorik, alt imens at der vil blive brændt en masse krudt af i denne hyggestund med den/de voksne og legekammeraterne fra holdet.
Praktisk: Det er BARNET og IKKE den voksne der er tilmeldt holdet, derfor er det vigtigt at i tilmelder barnet og betaler kontingent den vej, og ikke den voksne. Alle har 2 prøvegange før tilmelding og betaling.

Træner Kirstine Balle
 
Trolderen og 0. klasse 2018
Periode: 03-09-2017 - 25-03-2018 kl. 17.00 – 17.45

Om holdet: Både drenge og piger bygger videre på de ting vi lærte til dragegymnastik, vi leger, synger indimellem, og springer mere og mere. Vi styrker børnenes motorik, og kropsbevidsthed, men vi stiller også krav til børnene i forhold til at modtage en besked, agere efter den og tage hensyn til de andre kammerater på holdet. Der skal være plads til alle.Hvis børnene har langt hår, skal det sættes op pga. sikkerhedheden, bare tæer eller gymnastiksko er også en god ide. Vi glæder os til endnu en hyggelig vinter i gymnastiksalen.

Træner: Halfdan, Peter, Anne og Signe

TRX 2018
OBS: Periode: 03-10-2018 - 24-04-2019 kl. 18.30– 19.30
TRX slyngtræning er træning for alle uanset målsætning og niveau

Med en TRX slyngtræner har man mulighed for at træne uanset hvor du er, da du hurtigt kan indstille din slynge er du hurtigt videre i dine øvelser, så på meget kort tid har du effektivt trænet hele kroppen igennem. Slyngtræning er funktionel træning for hele kroppen og adskiller sig fra den mere konventionelle træning ved at engagere flere led og muskler i bevægelserne.


TRX slyngtræner er for alle uanset hvilken form man er i, man kan nemt og hurtigt tilpasse hver enkelt deltagers niveau

Uanset om du vil have en stærkere krop og være bedre til at bevæge dig, eller du vil være meget bedre til en bestemt sportsgren, så vil du få stor gavn af at implementere slyngtræning i din dagligdag. Øvelserne er en kombination af dynamiske bevægelser og statiske positioner. I alle øvelserne bliver hele din core engageret og du udfordres på både balance, styrke, mobilitet, fleksibilitet og udholdenhed.

TRX slyngtræning er baseret på 5 grundlæggende principper:

Du træner styrke, fleksibilitet, mobilitet og balance i alle øvelser
Funktionel træning – stor overførbarhed til dagligdags bevægelser.
Belastningen er udelukkende din egen kropsvægt.
Involvering af core muskulatur i alle øvelser.
Du træner med kun et ophængspunkt.

Medbring , indendørs gymnastiktøj og sko samt håndklæde og drikkedunk.

se smagsprøver i denne video ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=MbybxX5cXBE


Vel mødt til en fantastisk ny træningsform i IFÅ

Alle deltagere på holdet skal have betalt kontigent. Der er to prøvegange.
Max antal deltagere: 12.

Instruktør:
Karina -tlf 20836092
Poul - tlf 42806092

Crossgym 2018
OBS: Periode: 03-10-2018 - 24-04-2019 kl. 20.00– 21.00

Beskrivelse af Crossgym
Crossgym består af en række konstant varierende og funktionelle øvelser, der udføres ved høj intensitet. Der bruges redskaber som kettlebells, medicinbolde,slammerballs, reb, bars og agillity stiger. I mange øvelser indgår dog også egen kropsvægt.

Øvelserne
De fleste øvelser vil indeholde funktionelle bevægelser, dvs. bevægelser som kan relateres til hverdagen, fx. at løfte, bære, trække, skubbe, løbe og hoppe. De fleste øvelser er helkrops-øvelser, hvor alle store muskelgrupper er involveret i bevægelserne.
Af eksempler på øvelser kan bl.a. nævnes: squat, press, box jumps, løb, træk, push ups, pull ups, øvelser med kettlebells, medicinbolde og reb.

Crossgym udføres ofte som cirkel/stationstræning, hvor øvelserne udføres inden for en given tid eller op til et vist antal repetitioner. En træningstime består dels af præsentation af dagens øvelser, samt opvarmning – og dels af dagens CrossFit workout, som typisk varer 10 – 25 minutter. Der vil fra instruktørens side blive lagt stor vægt på, at deltagerne udfører øvelserne med den rette teknik for at minimere skaderisikoen og for at optimere udbyttet af træningen. Alle øvelser kan tilpasses den enkeltes niveau vha. skalering.

Til Crossgym skal du have almindeligt træningstøj og træningssko på

Husk vand!

Alle deltagere skal have betalt kontigent. Der er to prøvegange. Max. antal deltagere: 16.

Instruktør, Karina Torp, mobil: 20836092, karina@poultorp.dk

Instruktør, Poul Torp, mobil: 42806092, poul@poultorp.dk

Torsdag
Cirkel træning 2018
Periode: 06-09-2018 - 28-03-2019 kl. 19.00– 20.00
Aldersgruppe: Fra 16 år
Max deltgaer: 14
Konditions og styrketræning hvor alle kan være med. Efter let opvarmning, skiftevis stepper man og laver styrkeøvelser 1 min. af gangen. Vi kommer omkring alle muskelgrupper og øvelserne kombineres efter det man kan. Vi afslutter med udstrækning.

Yoga 2018
Aldersgruppe: Fra 16 år
Periode: 06-09-2018 - 28-03-2019 kl. 20.15– 21.15

Hatha yoga er den klassiske form for yoga. Hatha Yoga er for dig, der ønsker at forbedre din smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed. Igennem yoga vil du opnå en bedre metal og fysisk ballance. De klassiske yogastillinger gennemgås i et roligt tempo. Timen starter med en blid og afslappende opvarmning, hvor kroppen bliver strækket igennem og varmet op og du får mulighed for at finde dig til rette. Herefter forsætter timen med stående og siddende stillinger. I de stående og siddende stillinger bruges kroppens store muskelgrupper; det giver varme i kroppen og stimulerer kredsløbet. Stillingerne holdes i længere tid og der er fokus på præcis kropsstilling samt holdning, balance og åndedrætskontrol. Timen slutter af med en afspændingøvelsen, hvor kroppen finder ro og bliver ladet op med energi.